Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Novi Zakon o radu - država protiv radničke klase

Komentari (44) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 ponedeljak, 28 jul 2014 12:26
Biljana Nikolić
Treba dodati da se uspostavljeno partijsko samoupravljanje ovim zakonom uopšte ne dodiruje. Partijski poslušnici nisu i neće biti zaposleni kod privatnih poslodavaca i investitiora kao obična radnička klasa, već će i dalje raduckati u državnoj upravi, lokalnoj samoupravi, javnim preduzećima i za njih će važiti Zakon o državnim službenicima.
Preporuke:
40
0
2 ponedeljak, 28 jul 2014 12:55
Bojan, Priština
Gospodine Marko Koprivica, klanjam vam se do zemlje, iz poštovanja i zahvalnosti na ovom neprocenjivo dobrom tekstu !

Čestitam i NSPM-u na odabiru saradnika i na jednom od najboljih, najsadržajnijih tekstova u ovoj godini.
Preporuke:
54
1
3 ponedeljak, 28 jul 2014 12:56
suština
Odličan i pošten tekst. Ovo je oktroisana, kompradorska klika, nametnuta da vlada u interesu stranaca i krupnog kapitala. To je poenta, a posle možemo da razgovaramo o sindikatima, ovome ili onome.
Preporuke:
41
1
4 ponedeljak, 28 jul 2014 13:07
hmmm
odgovor dolazi, a da se i ne vidi, veliki deo sveta vec ucestvuje u procesu odgovora na ovakvu situaciju; u srbiji se opet kasni; inace znate li da nacin na koji delujete vi na vlasti predstavlja klicu odgovora na vase delovanje: nezakonitost radja nezakonitost;
Preporuke:
22
0
5 ponedeljak, 28 jul 2014 13:08
Drinko Končarević
Tekst je odličan uz uslov da ignorišemo čienjnice da država postoji a radnička klasa ne postoji. Neki će kazati da ni država ne postoji. Dakle, sve se odvija u virtuelnom svetu.
Preporuke:
24
0
6 ponedeljak, 28 jul 2014 13:14
Bojan, Priština
Ja polovinu vremena provedem na Kosovu(naročito na severu) a drugu polovinu u ostatku Srbije.

Zbog ovakvog odnosa tkzv vlasti, stranih ambasadora i uopšte stranaca, kao i tajkuna straniuh i domaćih - i ovako ambivalentnog i nezainteresovanog odgovora naroda na to, ja mnogo veći utisak da živim okupaciju i okupiranoj zemlji imam kad sam u užoj Srbiji nego kad sam na Kosovu.
Neverovatan paradoks.

Drugo, ovde je okupacija toliko strašna i toliko steže sa svih strana da je to nepodnošljivo, a naročito je nepodnošljivo anesteziranje od strane medija - koji su glavna poluga i udarna pesnica okupatora, imperijalista, zlikovaca i kapitalista izrabljivača.

Na Kosovu, to je mnogo jednostavnije, imaaš Kfor i Euleks, imaš šiptare koji su svi okupljeni oko ideja ekstremizma i secesionizma, kakvi god bili ljudi na ličnom nivou. I to je to - oni su na drugoj strani i između nas je jasna crta koja nas razdvaja, i to je i onom poslednjem Srbinu jasno.

Dok ovo ovde u Srbiji je horor okupacija.
Preporuke:
57
0
7 ponedeljak, 28 jul 2014 13:50
srbin
Americki sistem manipulacije narodom , jako dobro funkcionise u zemlji Srbiji. Bacate polako narodu prasinu u oci, dok mu iza ledja , po ubrzanom postupku kopate jamu. Svako ko iole pokaze bilo kakav otpor, kao i u Americi u vreme Makartija, se proglasava za komunistu-teroristu. Patriotizam je postao negativna karakteristika.
Hvala vam na pravoj analizi.
Preporuke:
37
0
8 ponedeljak, 28 jul 2014 13:59
Komunista
Slazem se s misljenjem g Bojan, Pristina. No, veoma je vazno i bitno sto autor teksta razotkriva ˝znacenje˝ reci tj ko stoji iza njih: kapitalisti stoje iza svega i sve sto se cini, cini se za njihovo dobro, a na stetu i nesrecu naroda u celini i radnika kao dela.Problem je danas isto znacenje pojma ˝radnicka klasa˝koje neki dovode u pitanje.Dal je isto ˝radnicka klasa˝danas i pre jednog i vise vekova? Da, jeste. Radnicku klasu cine svi oni koji iznajmljujuci svoj rad zaradjuju za zivot pa bili obicni fizicki radnici(fizicki rad) ili visoki intelektualci(intelektualni rad).Pa u pojam ˝radnicka klasa˝spadaju podjednako i radnici koji ciste ulice kao i profesori na univerzitetu bez obzira sto su razlicito placeni za svoj rad.Takodje ovaj pojam ukljucuje u sebe kako proizvodne tako i sve druge kategorije radnika koji ne poseduju nista vise osim licnog rada i koji rade za gazdu-kapitalistu pa bio on fizicko lice ili drzava.Zato je neophodno da se ujedine radnici i da se ovaj sistem dikta..
Preporuke:
26
2
9 ponedeljak, 28 jul 2014 14:03
Komunista
...ture kapitalista kao klase zameni diktaturom radnicke klase (inverzija koju su oni uradili 2000g). Medju intelektualnom radnickom klasom treba da se pojave Robini Hudovi da Srbija ne zajauce: ˝Aoj jadna, hude ti sam srece...˝
Preporuke:
16
2
10 ponedeljak, 28 jul 2014 14:06
mare.
Kamo sreće da Srbije postane raj za svetske kapitaliste(šta fali Švajcarcima)ne bi bila nezaposlenost 22%. Kad zapadni kapitalisti ostvare veliki profit oni taj novac ne potroše na 100 jahti ili 10,000 kuća već reivestiraju u svoj biznis kroz proširenje proizvodnje, i nova radna mesta niču ko pečurke posle kiše. Tako se razvio ceo Zapad...sve je to plod privatne inicijative, a ne državne. Skoro 2/3 neamčke privrede čine mala i srednja preduzeća(porodične firme..)koje zapošljvaju od 50 do 500 radnika. Neki ljudi koji su i dalje u mislima u nekom propalom radničkom samoupravljanju apsolutno ne znaju kako nastaju nova radna mesta,kako rastu plate i sl. Investitorima je radna snaga samo jedna mala stavka,bitno je i tržište,uslovi poslovanja,sigurnost ulaganja,politička stabilnost(ovde ja NATO dobrodošao)radna snaga mora bude kvalitetna i to je to. Investicije se itekako potrebne ovoj Srviji ali samo bez subvencija od 10,000 evra po radnom mestu(hvala Raduloviću što ih je ukinio).
Preporuke:
6
41
11 ponedeljak, 28 jul 2014 14:19
Bojan, Priština
@Komunista

I ja se slažem sa vašim odličnim komentarom.

Ovde mi u oči najviše upadaju paralele između Briselskog sporazuma i Zakona o radu.

Oba dokumenta su doneta na zahtev Merkelove, oba dokumenta su podržali i pozdravili isti akteri.

Vulin se u obe situacije pojavljuje kako nekakva osoba za specijalne operacije. Sa svojom nepodnošljivom zlobom i cinizmom - Dok nam je rušio Srbiju na Kosovu i gasio naše državne institucije u korist Republjik Kosove govorio nam je bez stida u lice da to upravo radi da bi ojačao Srbiju na Kosovu.

Tako i sada, ruše prava radnika koja su u ovom istorijskom savremenom trnutku najbitnija ljudska prava za svakog čoveka u Srbiji, pod izgovorom da to rade da bi zaštitili radnike, povećali zaposlenost i slične bljuvotine koje nam opet bez stida sasipa u lice.

Tu je i medijska satanizacija svih koji misle drukčije na prvom mestu sindikalista - jedino još hvali insajder sa nekom temom "Sindikalna pljačka" i da cirkus apsurda bude kompletan
Preporuke:
35
1
12 ponedeljak, 28 jul 2014 14:28
Jos jedan "Tribalac"
Bilo na celu pseudocetnickih odreda, bilo na braniku tajkuna i kriminalaca, smrt gradjana Srbije je bio i ostao jedini posao Aleksandra Vucica i njegovih radikalnih kolega. Bilo po pseudocetnickim odredima ili kroz trpljenje losih uslova zivota i rada jedini posao Srba je da omoguci lagodan i bezbrizan zivot svojim tiranima da bi se u slobodno vreme na srednjim stranama Kurira identifikovali sa uzivanjima svojih tlacitelja. Svaki narod ima bas onakvu vlast kakvu zasluzuje, a vlast u Srbiji je rezultat srpske odluke da zivi za gospodara dok moze, pa kad vise ne moze - da legne i umre od stida.
Preporuke:
25
1
13 ponedeljak, 28 jul 2014 14:37
Jos jedan "Tribalac"
Dalje, ako neko zeli investitore taj treba da obezbedi efikasno privredno sudsvto, jasne zakonske regulative i njihovu primenu, razumnu i logicnu dokumentaciju koju investitor treba da poseduje i da ume da ubedi zasto je bas Srbija sjajno mesto za pokretanje nekog posla?

Strani investitor je u Srbiji mitsko bice poput Jednoroga upravo jer ovi uslovi nisu nikad bili zadovoljeni. Ovi uslovi nisu zadovoljeni jer su upravo losa zakonska resenja, komplikovana i nelogicna papirologija i visoki troskovi legalnog poslovanja raj za "dodatne prihode" od kojih vladajuca stranka i sluzbenici odlicno zive. Ne zeleci da se odreknu svojih privilegija koje su jedan od vecih razloga za mirnodopsko urusavanje srpske privrede zakonodavac se nada da ce omogucavanjem pojacanog izivljavanja nad zaposlenima od strane poslodavca i velika konkurencija medju radnom snagom kompenzovati sistemske nedostatke. Ishod svi znamo: Djindjoreforma = Djindjorezultat.
Preporuke:
14
1
14 ponedeljak, 28 jul 2014 15:17
zalutali
22.5.2013. Ambasador Kirbi dao je duzu izjavu. Procitajte, i uporedite sa Zakonom o radu

http://mondo.rs/a576614/Info/Ekonomija/Kirbi-Olaksajte-otkaze-i-imacete-investitore.html
Preporuke:
6
0
15 ponedeljak, 28 jul 2014 15:37
Zemunac
DOMACI ZADATAK,je u toku,predati sve NASE STRANCIMA.To se vidi na primeru FICE,ranije smo mi vozili automobile iz Kragujevca,a sada SMO SAMO JEFTINA RADNA SNAGA!Ako sa petrodolarima polupismeni seik pokupuje NASE oranice,dolazimo do nesto novca za trenutnu VLAST,ali vlasnik zemlje postaje STRANAC!U tom kontekstu je CEO DOMACI ZADATAK!Nije dovoljno zeleti oporavak,a ovi eksperti SA PREPISANIM DOKTORATIMA i iz SKOLA CIE,ne rade za Srbiju,nego za NOVIO SVETSKI POREDAK i kreditore MMF.PRAVNIM pise koncept o oporavku,odnosno prevodi DOMACI ZADATAK MMF.ZASTO sada ne odgovaraju za korupciju VASI PRETHODNICI i TAJKUNI,OPLJACKALI su 51 milijardu kredita?Zato sto ste NA ISTOM DOMACEM ZADATKU da se Srbija RASPRODA I KOLONIZUJE!
Preporuke:
19
0
16 ponedeljak, 28 jul 2014 16:05
Vreme za izjašnjenje umesto demagogije
Vučiću pošto trtkaš bez prestanka (nikada ništa drugo nisi ni radio), izjasni se sada da li si uspeo u tom opsesivnom snu da se nametneš Srbima za DIKTATORA uz pomoć i u službi krupnog kapitala spolja?
To ti je i obaveza, jer je nepošteno sakrivati istinu na javnoj funkciji i (kao prethodnici) večno zaluđivati naivni deo članova svoje partije i stanovništva dok ga pretvaraju u bedu.
Nisi ti Broz, taj je pošteno rekao šta radi i radio je jednim delom i za narod, a ovo je sitan, krajnje negativan antipod i samo služba krupnim interesima.
Takvih je nekad bilo širom srednje i južne Amerike koliko hoćeš, sada ih čak ni tamo više nema.
Preporuke:
13
0
17 ponedeljak, 28 jul 2014 16:20
Sten
@Bojan, Priština
U poslednje vreme se u srpskim pisanim medijima odomacila hrvatska rec "odabir". Samo da podsetim da se ne zaboravi, na srpskom se kaze "izbor".
Preporuke:
14
1
18 ponedeljak, 28 jul 2014 16:51
pančevac
Jedan od boljih tekstova objavljenih u poslednje vreme potpuno razgolićuje tužnu ulogu naših nedoraslih političara i slugeranjskih medija,dezorijentisanost radnika- gubitnika i tragikomičnih "sindikalnih lidera". Taj magični "četvorougao nemoći" ne obećava ništa
što bi ulilo nadu običnom čoveku i mladom naraštaju.
Četvrt veka kontinuirane krize u kojoj živimo promenilo nam je "hemiju",otupelo borbenost uspostavilo bolesnu ravnodušnost i mirenje sa svim
nevoljama koje nam se već dugo dešavaju.
No nikad ne treba potpuno klonuti duhom i izgubiti
nadu-uveren sam da će se uskoro pojaviti "probuđeni predstavnici bolje Srbije",oni su tu oko nas,među nama a ovi koji su danas"a sceni" pojavljivaće se samo u budućim delima nekog novog Nušića.
Preporuke:
16
0
19 ponedeljak, 28 jul 2014 18:00
fristajlo
Komunista

Zato je neophodno da se ujedine radnici i da se ovaj sistem diktature kapitalista kao klase zameni diktaturom radnicke klase (inverzija koju su oni uradili 2000g). Medju intelektualnom radnickom klasom treba da se pojave Robini Hudovi

Jeste neophodno, ali- vrlo teško izvedivo.
Po prirodi stvari, veoma sam upućen u problematiku, i odgovorno tvrdim- radnici su sami- nesposobni za bilo koji nivo političke borbe, jer su potpuni laici u toj sferi; oni su stručni u svojim profesijama, ali su politički "idioti", kojima se vrlo lako manipuliše (što smo i videli ovih 25 godina, u nazad) i dokle nas je to dovelo- svi znamo.
Jedino što im treba utuviti u glavu je da je desna opcija pogubna po njihove interese, a i društvo u celini, jer nužno vodi ka ovome što imamo danas- društvo socijalnih nepravdi, nesigurne egzistencije i ugroženih elementarnih prava.
Posao komunista je da predvode radnike.
Radnici su sledbenici, a ne vođe.
Preporuke:
15
1
20 ponedeljak, 28 jul 2014 18:14
Super Stupid
Nakon dve - tri decenije antikomunističke histerije polako se budimo iz sna jer život ipak nije "Dinastija". U tom smislu ovaj tekst i slični koji će da uslede su jako značajni. Ipak treba ovde dodati da država nije samo protiv radničke klase nego i protiv seljaka a takođe i protiv srednje klase i većeg dela, ajde da to tako nazovemo, inteligencije. U tom smislu ova analiza je malo crno-bela i teorijski kruta, ali dobro, bolje išta nego ništa.
Preporuke:
16
1
21 ponedeljak, 28 jul 2014 18:39
Komunista
fristajlo, U pravu ste,al tu je onaj deo koji nije bezznacajan radnicke klase koji je intelektualan (profesori, inzenjeri...) koji se razume u politiku i koji treba da pokrene mase. Nadam se da i oni sebe smatraju radnickom klasom u najsirem smislu jer prodaju svoj rad kapitalisti-ma.Mislim da je generacija rodjena 1950-1965 najodgovornija za sve sto nam se dogadja i najvise pogodjena. To je generacija danas najproduktivnija, najobrazovanija u svakom smislu i bogata iskustvom. Da, prolazi i skoro da je prosla antikomunisticka histerija cak i kod generacija mladjih posle 1980g jer u sudaru sa stvarnoscu i prica, informacija po netu, rapidno menjaju "svoje" neoliberalno, demokratsko misljenje.Treba ih samo pokrenuti: partijski i sindikalno.
Preporuke:
9
0
22 ponedeljak, 28 jul 2014 18:48
Marko Gay
Nije tacno da ne shvatamo da je sadasnji kapitalisticki sistem los za vecinu.

Pogledajte sta pricaju Warren Buffett, Soros, ja i mnogi drugi bogati ljudi -- svi smo slozni da bi veca jednakost bila u korist ogromne vecine.

Pa zasto onda uopste opstaje sadasnji institucionalizovani sadomazohizam?

Prosto, nije nam u interesu da menjamo sistem. Nama je sjajno.

Neka menja ko nije (pre)zadovoljan.
Preporuke:
8
3
23 ponedeljak, 28 jul 2014 18:48
Radgost
Pohlepa i sebičnost umesto zajedništva i udrživanja
Pingvini na Antarktiku
Kada se mali ispile,roditelji moraju da ih ostave same da bi otplovili morem u potrazi za hranom.To predstavlja veoma teško pitanje,jer su mali pingvini prekriveni paperjem,nedovoljno da ih održava u životu na tim hladnoćama.Tada se pilići skupe, na hiljade pingvina se naguraju jedni preko drugihda bi zadržavali toplotu.Da sene bi smrzli oni koji su spolja,pilići stalno kruže tako danijedno pile ne bude izloženo hladnoći duže od nekoliko sekundi.Da su ljudi i žene ostvarili ovo dovitljivo kolektivno rešenje,govorilo bi se o ljudskoj solidarnosti;ali mladi pingvina,za razliku od nas,ne razumeju se u reči,i ako se uzajamno štite, to je zato što tako imaju više izgleda da prežive.

Ili,zašto se ljudi i žene ne smenjuju na poslovima,pola radnog vremena za pola plate-dovoljno za osnovne potrebe?I robovlasnike bi to nateralo(pošto žele da se obogate) da povećaju plate jer nema nezaposlenih da ih ucenjuju.
Preporuke:
8
0
24 ponedeljak, 28 jul 2014 20:28
fristajlo
Komunista
radnicke klase koji je intelektualan (profesori, inzenjeri...) koji se razume u politiku i koji treba da pokrene mase.

Mislim da tu grešite, po inerciji prethodnih komunističkih ideologija.
Visokoobrazovani ljudi nikad sebe ne doživljavaju kao radničku klasu, i najčešće su vrlo otuđeni od te socijalne grupe, i bliži po poimanju političkog razmišljanja vlasničkim strukturama. Proverio...
To je generacija danas najproduktivnija, najobrazovanija u svakom smislu i bogata iskustvom.

To treba da shvate i prihvate mladi i nervozno- nestrpljivi.
Peto-oktobarci, rečju...
Treba ih samo pokrenuti: partijski i sindikalno.

Partijsko udruživanje je kompromitovano, a sindikalno je i suviše labavo.
Radnici moraju da se organizuju mal-te-ne kao sekta, jer su inače vrlo podložni kolebanju, usled nesposobnosti prepoznavanja šireg interesa od ličnog.
Duga priča; poznajem radnika, i sam sam jedan od njih, samo nešto obrazovaniji.
Preporuke:
8
2
25 ponedeljak, 28 jul 2014 20:49
Niče, vizionar
Novi Zakon o radu - vladajuća klika protiv Srba i države Srbije!
Preporuke:
5
0
26 ponedeljak, 28 jul 2014 20:52
Grgur
Stvorene su sve pretpostavke za propast. Država je najveći poslodavac. Realno gledano, ima najmanje tri puta više zaposlenih nego što je u ovom trenutku potrebno. Sa druge strane, privredu na izdisaju i ogroman broj nezaposlenih i, za ozbiljan posao, neupotrebljivih ljudi, jer, jedno je šta svako od tih ljudi misli o sebi, a nešto, sasvim drugo, koje su njihove realne vrednosti u poslovnom smislu. Činjenica je, da svi oni, koji u kontinuitetu spoje nekoliko godina ne radeći ništa, teško će se uklopiti u bilo kakav posao. Zaposleni, takođe, poslodavcu svojim ponašanjem, mogu napraviti ogromnu štetu koja je u većini slučajeva teško dokaziva. Zakon u tom smislu slabo štuti poslodavca.
Preporuke:
2
7
27 ponedeljak, 28 jul 2014 21:30
mile
E...davno je to bilo,kad su radnici više hteli da budu Srbi pa im je podmetnut kapitalizam u najpogubnijoj formi.Isto važi i za komšiluk,ali nijedni ne kapiraju prevaru ni dan danas.Oni još uvek ne misle da je to povezana igra.
Preporuke:
10
1
28 ponedeljak, 28 jul 2014 21:31
Grgur
Uzgred, moram dodati i to, da se i država i njena privreda suočavaju sa bankama koje su 100% zelenaške. Nemilosrdne i beskrupolozne one će biti grobari Srbije. Pogledajte samo jednu od niza, potpuno nerazumnih propisa. Neko se našao pametan da uvede depozit za fiskalne kase koji se mora svakodnevno nositi i podizati u banci. Zamislite, koje su to budalaštine? To je potpuno apsurdna stvar, samo da se napravi način da banke profitiraju. Da ne pričamo o drugim stvarima, kamata na kamatu, naplata opomena, "održavanje računa", kao da je račun auto pa treba da ga održavaju. Šta bi bilo kada bi neka trgovinska firma naplaćivala održavanje svojih kupaca? Sa bankama sam na ratnoj nozi od kada znam za sebe. Često imam običaj da kažem: Nemojte održavati moj račun, ja želim da bude zapušten.
Preporuke:
12
0
29 ponedeljak, 28 jul 2014 23:29
@mare.
"...tako se Zapad razvio..."
Nije se Zapad tako razvio, Zapad se "razvio" hiljadugodisnjom pljackom i otimanjem, sto rade i dan danas. I Srbija bi bilabogata da je toliko vekova nekaznjeno nekoga pljackala.
Ponavljam, Zapad nije samo da krade od drugih, tvoji miljenici i ubijaju ako ne mogu drukcije da otmu ono sto su naumili.
Primera radi i opste ti kulture radi, nadji istoriju krstaskih ratova i videces da su, blagosloveni od tadasnjeg pape, pod izgovorom da oslobadjaju Jerusalim od nevernika, jednostavno opljackali Konstantinopolj i usput pobili koju desetinu hiljada ljudi!
Zar ne radi i danas isto? Papa, onaj poljskog porekla je na neki nacin blagoslovio Klintona da upotrebi oruzje i da pobije koju hiljadu Srba, sam si tome svedok!?! Valjda si video kako je zlikovac Klinton bahato zgrabio mikrofon da objavi rat, ne vanzemaljcima, nego nama, srbima.
Nije im razvoj cilj, pljacka i otimanje su im ciljevi, sad gledaju i procenjuju da li mogu da napadnu Rusiju!
Preporuke:
14
0
30 ponedeljak, 28 jul 2014 23:31
mala i porodicna preduzeca
Skoro 2/3 neamčke privrede čine mala i srednja preduzeća(porodične firme.

kad bi se zezali

Siemens Employees 362,000
Volkswagen Employees 572,800
Daimler AG 275,087
BMW Employees 105,876
ThyssenKrupp Employees 180,050
Bayer Employees 110,500
BASF Employees 112,206
itd . . .

sve mala porodicna preduzeca .
Preporuke:
16
0
31 utorak, 29 jul 2014 00:01
fristajlo
mala i porodicna preduzeca


kad bi se zezali

Siemens Employees 362,000
Volkswagen Employees 572,800
Daimler AG 275,087
BMW Employees 105,876
ThyssenKrupp Employees 180,050
Bayer Employees 110,500
BASF Employees 112,206
itd . . .

sve mala porodicna preduzeca .

Tačno kako ste rekli.
Ovi giganti se "hrane" propastima malih i srednjih, preuzimaju njihove kupce i tehnologije, a i kapital, umanjen bankrotom.
Zato nas na to i nagovaraju, a budaletine se "lože"...
Pozdrav...
Preporuke:
18
0
32 utorak, 29 jul 2014 07:14
O Srbiji uopsteno
Par meseci zivim u Srbiji, i mogu reci da je to jedan uzas kakva je svakodnevnica ljudi. Kao prvo, vlada totalni teror sofera nad korisnicima gradskog saobracaja. Na zapadu, ni prevoz zivotinja nije dozvoljen na taj nacin.
Institucije Srbije, iako svi imaju kompjutere, izgleda niko ne zna na koji nacin oni bi trebalo da budu olaksanje za obicne ljude. Za svaki papir, potvrdu ili sl. salju vas na sto mesta, na razlicitim delovima grada, I sve zboj jednog obicnog pecata ili papira. To je mozda lako onima koji zive u centru Beograda, ali kako je jadnim ljudima iz okoline, odakle, iako samo 30 km. od glavnog grada, imaju mozda 2-3 prevoza dnevno.
Uzas! uzas! uzas!
Preporuke:
8
2
33 utorak, 29 jul 2014 07:28
Zaboravih...
... da spomenem pause. U najvecoj guzvi, sluzbenice zatvaraju salter I idu da pauzu?. To nema nigde u svetu. Na pause se ide ali se ostavlja zamena, tako da salteri stalno rade. Mozda u Srbiji "moraju" zajedno da piju kafu?!.
Da li su u Srbiji culi, da bi sprecili da ljudi ko stoka stoji u redu I ceka satima da dodje na red, postoje brojevi I mali monitori (vrli jeftina investicija), koji vam kazu koji ste broj I na monitoru se pokaze kad ste na redu, tako da ne mora da se satima stoji u redu u zagusljivoj i ttesnoj prostoriji?-
Preporuke:
5
1
34 utorak, 29 jul 2014 08:20
Svetislav Kostic
A sta drugo moglo da se ocekuje od jedne sluganske vlade koja doslovno slijedi najdrasticnije forme jednog kapitalistickog sistema iz njegovih najdrasticnijih vremena.

Srpsko srbijanski plitkoumni i neprosvjeceni birac snosi najvecu odgovornost. Meni nikada ne daju mira scene sa masama primitivnih srpsko srbijanskih birackih masa kako u nacionalnu izdajicu Vucica i njegove saucesnike u porobljavanju Srbije pilje kao u bogove. Uzas jedan na kakve niske grane spala ta Srbija.
Preporuke:
9
1
35 utorak, 29 jul 2014 09:25
Bojan, Priština
@ Sten

U poslednje vreme se u srpskim pisanim medijima odomacila hrvatska rec "odabir". Samo da podsetim da se ne zaboravi, na srpskom se kaze "izbor"


Na kraju ove igre, kada kao narod prihvatimo Veberovu filosofiju, kada nam promene svest po modelu zapadnog čoveka, kad se odreknemo sopstvenih i prihvatimo njihove vrednosti - na kraju ćemo i postati Hrvati, bez obzira kojim dijalektom govorimo i koje nacionalno ime koristimo.
Jer Hrvati su upravo to na šta nas oni nagovaraju da budemo - u punom smislu pozapadnjačeni Srbi.
I oni su nam odlična slika, dali treba da budemo to što oni već jesu i kako izgledaju Srbi sa svešću i duhovnošću zapadnog čoveka.
Preporuke:
7
1
36 utorak, 29 jul 2014 09:26
Bojan, Priština
@ Sten U poslednje vreme se u srpskim pisanim medijima odomacila hrvatska rec "odabir". Samo da podsetim da se ne zaboravi, na srpskom se kaze "izbor"Na kraju ove igre, kada kao narod prihvatimo Veberovu filosofiju, kada nam promene svest po modelu zapadnog čoveka, kad se odreknemo sopstvenih i prihvatimo njihove vrednosti - na kraju ćemo i postati Hrvati, bez obzira kojim dijalektom govorimo i koje nacionalno ime koristimo. Jer Hrvati su upravo to na šta nas oni nagovaraju da budemo - u punom smislu pozapadnjačeni Srbi. I oni su nam odlična slika, dali treba da budemo to što oni već jesu i kako izgledaju Srbi sa svešću i duhovnošću zapadnog čoveka.
Preporuke:
2
2
37 utorak, 29 jul 2014 10:02
@bojan pristina
Ne postoje hrvatske reči, kao što ne postoji ni hrvatski jezik. Ono što nazivate hrvatskim rečima su novogovor zapadnih srba koji sebe zovu hrvatima. Novogovor nastaje kao deo doktrine da su oni "poseban" narod, koji vuče poreklo od.....trt, mrt, prt, samo da se ne bi zvali Srbima. Žalosno ali istinito.
Preporuke:
8
0
38 utorak, 29 jul 2014 11:55
kgh
Nisam procitao novi Zakon o radu, ali znam kakvi su bili stari zakoni. Ti, stari zakoni, su forsirali sve samo ne rad, zalaganje,strucnost itd. Glavnu rec u preduzecima su vodili neradnici(i bili najvece bundzije), razni foliranti, partijski poslusnici, "sindikalci", neznalice,nestrucnjaci, sekretarice i vozaci...A mnogi posteni radnici su govorili: dajte mi da radim u nabavci i ne treba mi plata. Svi smo pricali o Zapadu i tamosnjim firmama, i zaradama. Samo smo zaboravljali da tamo postoji gazda, kao nekad davno u Srbiji.I sta sad? Nista!Sta je to minuli rad ni Marks nije uspeo da objasni. A sta su to otpremnine? Po starom zakonu mnogi su uzeli po dve otpremine i nikom nista. Ako smo kao drustvo izabrali kapitalizam, onda je to ovaj novi zakon. Svako ko se nesto buni, javno, ili u sebi, neka se uzivi u ulogu privatnika-gazde, pa ce shvatiti o cemu se radi.Kad kod seljaka kopas ili beres kukuruz, imas li pravo na minuli rad, nemas. Ali imas topli obrok, i ne samo jedan. Ziveli!
Preporuke:
2
6
39 utorak, 29 jul 2014 21:14
Dr Jela Bisic
Izgleda da se,polako,specijalizujem za ekstremna resenja.Ja bih stanovnicima Srbije,u svetlu dopisa za novine i govorancija PV,kao i ovih shinterskih zakona koji se donose,savetovala:Nemojte da radite.Nadjite sebi nesto od cega mozete da prezivite,nesto za sta vam ne treba dozvola,poslovni prostor,fiskalna kasa,za sta nece moci da vas uhvate pa da placate porez.Budite skromni u trosku-i gledajte da imate sto manje posla sa drzavom i svim njenim pretstavnicima.Ako bi samo polovina onih,na cije vreme i zdravlje pikiraju ovi lesinari,ucinila ovo sto savetujem-cena rada na trzistu bi skocila,i to bi svima bilo bolje.Pretice vam da ce da dovedu radnike iz Kine.Da to moze-vec bi uradili,ali oni racunaju da ste vi u skupoj Srbiji jeftiniji od Kineza.
Preporuke:
3
1
40 utorak, 29 jul 2014 21:20
Svetozar D.
Zbog cega toliko nezadovoljstvo? Pa dobri radnici sigurno nece da izgube posao. Gde to ima da zaposleni dobija novac za hranu (topli obrok), nekakav minuli rad, cak i novac za prevoz da bi dosao na posao? Pa nema nigde! Mi smo toliko obozavali taj zapad i privatnu inicijativu, a sad nam ni taj zapad ni ti stranci ne valjaju. Ako ja uzmem molera da mi okreci stan, a ja njegovim radom nisam zadovoljan, jer ne radi kako JA hocu, ja mu pokazem vrata. Komunizam je prohujao, a to je ono vreme kada su prosti radnici dobijali stanove, a visokoskolovani strucnaci isli u Australiju da bi resili stambeno pitanje. Clanak je cista demagogija, zalosno!
Preporuke:
1
2
41 utorak, 29 jul 2014 21:58
Svetozar D.
Odgovor na mala i porodicna preduzeca

Tacno je, 2/3 nemacke privrede cine mala i srednja preduzeca, a 1/3 cine preduzeca koja je onaj gospodin sa nikom MALA I SREDNJA PREDUZECA pobrojao. Svajcarska nema ni Siemens, ni Daimler, ni Bayer, ali ima ekstremno visok zivotni standard zahvaljujuci malim i srednjim preduzecima. Ja sam ranije radio u jednom velikom srpskom preduzecu, sto bi rekli onovremskom gigantu, i tu su radnici u toku radnog vremena spavali po budzacima, a vecina onih budnih prosto je zazjavala, i cekala kraj radnog vremena. Ako Srbin ceka da mu Siemens zaposli 300,000 radnika, onda ce malo duze da ceka!
Preporuke:
1
0
42 utorak, 29 jul 2014 22:04
Svetozar D.
KGH, odlican komentar!
Oni kojima zakon o radu ne valja, kod seljaka da kopaju ili beru kukuruz. Pa tamo neka trazi regres za odmor, a kad se zavrsi berba, neka trazi 300 evra otpremnine po godini staza.
Preporuke:
2
3
43 utorak, 29 jul 2014 23:08
Svetozar D.
Opet ja!
Komuniste je 1944/1945 na vlast dovela radnicka klasa. Mislili su, sad vise necemo da imamo gazde, pa cemo moci da uzimamo koliko god nam treba, a dace bog, i vise od toga. I tako bi! Kralo se, nije se radilo, stanovi, sigurna radna mesta, poklon-krediti, sto niza kvalifikacija, to veci ugled u drustvu. Ali hoces! Vremena se promenila, od nerada se nije moglo vecito dobro ziveti,i onda radnicka klasa odluci da ponovo uvede kapitalizam: gazda ti plati, pa ti radis!!! Naravno, pod uslovom da taj gazda placa odmor, da radnicku klasu hrani, placa dividende u obliku nekakvog minulog rada, placa putne troskove, najvaznije da daje masnu platu, i da ne moze da otpusti onoga koji mu nije preko potreban. Jedini problem: tako nesto nigde na svetu ne postoji. Radnicka klaso, ako mislis da je drzava protiv tebe (a drzava, to si ti) zasuci rukave i pocni da radis, ali istovremeno i da mislis. Onda ce svaki zakon o radu da ti bude dobar!
Preporuke:
1
3
44 sreda, 30 jul 2014 08:42
@svetozar
Vi stvarno mislite da je komuniste na vlast dovela radnička klasa?Koliko ja znam istoriju, j.b.groz je bio zadužen za "pravljenje" radničke klase! Tj. komunisti su napravili od seljaka proletere, da bi imali korisnu masu idiota koji će glasati za njih!
Eto nama uzročno-posledičnog efekta, posle 60 godina komunističke vladavine, imamo kvazi j.b.tita na čelu, vladajuću stranku i opoziciju sa "promenjenom svešću", narod bez svesti, novinare bez savesti, stvarnost bez nade.......
Preporuke:
5
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner